مقالات, تعمیرات یخچال

تعمیر خطاهای ماشین ظرفشویی مای تگ

تعمیر ماشین ظرفشویی مای تگ - تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج - ملارد - مارلیک - فردیس - اندیشه - (تعمیرات سرویس) : 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث تعمیر خطاهای ماشین ظرفشویی مای تگ میپردازیم. برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

تعمیر خطاهای ماشین ظرفشویی مای تگ

ماشین ظرفشویی مای تگ دارای سیستم تشخیص خودکار است که محلی که دچار ایراد شده است را به صورت کاملا دقیق به شکل کدهای خطا به کاربر اعلام می کند و دیگر زحمت یافتن ایرادات بر روی دوش کاربران نمی باشد. در صورت آشنایی با این خطاها در اکثر موارد نیازی به تماس با تعمیرکار و پرداخت هزینه ی تعمیرات نمی باشد. در ادامه به بررسی معنی و مفهوم خطاهای ماشین ظرفشویی مای تگ و نحوه برطرف کردن آنها می پردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست خطاهای ماشین ظرفشویی مای تگ و راهکار رفع آن

در ادامه این بخش با نگاهی عمیق تر، هر کدام از ارورهای ماشین ظرفشویی مای تگ را مشاهده می کنیم و ضمن آشنایی با ایراد های احتمالی نمایش آنها،‌ راهکار رفع کردن هر کدام را مرور خواهیم کرد. در هر یک از این موارد، اگر کد خطا با دستورالعمل های گفته شده برطرف نشد، در اولین فرصت با تعمیرکاران تعمیرات سرویس تماس بگیرید و  مشکل پیش آمده را اطلاع دهید.

1- ارور 00 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: زمانی با کد خطای 00 ماشین ظرفشویی مای تگ مواجه می شویم که حالت نمایش خطا آغاز به کار کرده باشد. اگر در کنار کد خطای 00، هیچ ارور دیگری نمایش داده نشود، یعنی کنترل گر اشکالی در دستگاه نمی یابد.

راه حل: اگر به دنبال راهی برای رفع ارور 00 ماشین ظرفشویی مای تگ هستید، هیچ اقدامی لازم نیست. کد ارور 00 به این معنی است که تمام قسمت های دستگاه کارکرد صحیحی دارند.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی ویرپول

2- ارور F0 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت نمایش ارور F0 ماشین ظرفشویی مای تگ، تشخیص خطایی مربوط به کنترل برد دستگاه است و به نظر می رسد مدار این برد دقیق کار نمی کند.

راه حل: به منظور برطرف کردن کد خطای F0 ماشین ظرفشویی مای تگ، باید به سراغ برد کنترل الکترونیکی دستگاه بروید و خود برد و مدار آن را بررسی نمائید. اگر ایرادی بین سیم کشی برد و قطعات مختلف هست آنها را برطرف کنید. اگر می بینید برد اصلی سوخته یا از کار افتاده، برای تعمیر تخصصی آن سفارش می کنیم با مشاورین ما در تعمیرات سرویس تماس گرفته و مشکل را خبر دهید .

3- ارور F1 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل اصلی نمایش کد خطای F1 ماشین ظرفشویی مای تگ، تشخیص خرابی و  اشکالات موتور دستگاه است که باعث شده هیچ جریانی در آن وجود نداشته باشد.

راه حل: جهت رفع کردن کد ارور F1 ماشین ظرفشویی مای تگ، همه ی سیم های بین موتور و برد کنترلی را بررسی کنید. اتصالات و سیم کشی های خراب را تعمیر کرده و قسمتی از مدار که به صورت کامل از کار افتاده است را عوض نمائید. بعد با چک کردن کارکرد موتور دستگاه، از سالم بودن آن مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

4- ارور F2 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علتی که منجر به روبرو شدن با کد خطای F2 ماشین ظرفشویی مای تگ می شود، تشخیص خرابی و ایرادات هیتر دستگاه است که باعث شده هیچ جریان برقی در این بخش وجود نداشته باشد. هرگاه خود هیتر یا اتصالات آن با مشکل مواجه شوند، ارور F2 نمایش داده می شود.

راه حل: برای برطرف کردن کد ارور F2 ماشین ظرفشویی مای تگ، سیم هایی که به هیتر روی برد کنترلی وصل می باشد را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام آنها سالم هستند. بررسی نمائید که هیتر سالم باشد و گرمادهی آن به صورت کاملا عادی انجام شود. اگر پس از این کارها مشکل همچنان ادامه دار بود، با یک مرکز تعمیرات تماس بگیرید و مسئله را اطلاع دهید.

5- ارور F3 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: دلیل نمایش ارور F3 ماشین ظرفشویی مای تگ، خطای جریان بیش از حد در دستگاه است که احتمالاً ناشی از روشن شدن هیتر یا موتور در حالتی است که باید خاموش باشند. دلیل مواجهه با خطای F3 می تواند سیم کشی معیوب (اتصال کوتاه) یا جوش خوردن رله باشد.

راه حل: برای رفع کد خطای F3 ماشین ظرفشویی مای تگ، ابتدا بررسی کنید سنسوری که سطح جریان دستگاه را تشخیص می دهد، سالم باشد و درست عمل کند. در مرحله بعدی می بایست تمام سیم کشی های دستگاه را بررسی نمائید و اگر هر نوع خرابی و اتصال کوتاه را مشاهده کردید، فورا به جای اتصالاتی که دچار خرابی شده اند اتصالات سالمی را جایگزین نمائید. در صورتی که نتوانستید خطای F3 را رفع نمائید، فورا دستگاه را از برق جدا کنید و با تعمیرکاران تعمیرات سرویس تماس حاصل نمائید.

6- ارور F4 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت مشاهده کد خطای F4 ماشین ظرفشویی مای تگ، عدم توزیع مواد شوینده است. در این وضعیت با گذشتن 10 چرخه، همچنان مواد شوینده به محفظه شستشو وارد نشده. امکان دارد کاربر فراموش کرده باشد مواد شوینده را در محفظه بریزد یا اشکالات محفظه مخصوص از توزیع مواد شوینده جلوگیری می کنند.

راه حل: جهت برطرف کردن کد خطای F4 ماشین ظرفشویی مای تگ، ابتدا بررسی کنید محفظه مخصوص مواد شوینده پر باشد؛ در مرحله بعد مطمئن شوید مجرای توزیع مواد شوینده بسته نیست و چیزی سد راه ورود مواد شوینده به محفظه را نشده باشد. موتور دیسپنسر را همراه با سیم کشی های آن چک نمائید و اشکالات این قسمت را رفع نمائید.

7- ارور F5 ماشین ظرفشویی مای تگ

علت: علت آنکه با ارور F5 ماشین ظرفشویی مای تگ مواجه شده ایم، هشدار خطای مربوط به پخش مایع کمک آبکشی است. اگر در طول مرحله تست عملکردی RS، مایع کمک آبکشی توزیع نشود، ارور F5 نمایش داده می شود.

راه حل: یکی از روش های برطرف کردن ارور F5 ماشین ظرفشویی مای تگ این می باشد که اطمینان حاصل کنیم که مایع کمک آبکشی که از آن استفاده می کنیم دارای کیفیت مطلوبی است و کهنه نشده است. سپس اتصالات بین برد کنترلی و دیسپنسر شستشو را بررسی کنید و اگر سیم خراب و یا سوخته یا پاره مشاهده کردید، آنها را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *