مقالات, تعمیرات ماشین لباسشویی

تعمیر خطاهای ماشین لباسشویی وستینگهاوس

تعمیر ماشین لباسشویی وستینگهاوس - تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس - ملارد - کرج - مارلیک- اندیشه تعمیرات سرویس: 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث تعمیر خطاهای ماشین لباسشویی وستینگهاوس میپردازیم. برای انجام خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس) مانند:تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک میتوانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

تعمیر خطاهای ماشین لباسشویی وستینگهاوس

کوپلینگ مستقیم موتور

برخی از ماشین های لباسشویی درب از بالا، کوپلینگ مستقیم موتور برای منتقل کردن قدرت موتور مورد استفاده قرار می دهند. کوپلینگ موتور، آن را به منتقل کننده وصل می نماید و دارای دو چنگال پلاستیکی با اتصال لاستیکی میان آنها می باشد. یکی از چنگال های درایو به شفت موتور و آن یکی به شفت ورودی انتقال دهنده وصل می باشد.

هنگامی که شفت موتور با عدم چرخش مواجه شده است، اتصال لاستیکی میان دیسک های درایو گشتاور را جذب خواهد کرد تا از شکسته شدن چنگال ها پیشگیری نماید. استفاده معمولی سبب به وجود آمدن خستگی در اتصال خواهد شد و در انتها چرخ های منتقل کننده امکان دارد با عدم جذب لغزش و انتقال مواجه شوند.

یک از علائم معمول و رایج خراب شدن کوپلینگ موتور این می باشد که دستگاه شستشو به صورت طبیعی پر و تخلیه می شود، ولی گردش و چرخش ندارد. اغلب مدل ها شما را مجبور می کنند که کابینت را برای دسترسی به درایو دستگاه حذف نمائید. پیش از انجام تعمیرات، حتما برق دستگاه را قطع نمائید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات ماشین لباسشویی الکترولوکس

قفل داخلی و قفل درب

قفل درب، همینطور به عنوان قفل داخلی نیز شناخته شده است، مکانیزم ایمنی که بر روی ماشین های لباسشویی نصب شده اند بارگذاری شونده از جلو و برخی از دستگاه های بارگذاری شونده از بالا می باشد که از باز شدن درب در هنگام استفاده از دستگاه ممانعت می کند.

مکانیزم قفل همینطور دارای یک سوئیچ می باشد که مجهز به کنترل پانل یا تایمر زمانی که درب قفل می باشد، است. بر همین اسا اجازه می دهد گردش به صورت کامل انجام بشود. زمانی که قفل درب خراب باشد، نخواهد توانست که درب را قفل نماید یا قفل درب امکان دارد درگیر نشده و بر همین اساس تشخیص نمی دهد که درب قفل است و اجازه شروع چرخه شستشو را نخواهد داد.

بعضی از دستگاه های جدید به کمک صفحه نمایشگر دیجیتالی یک کد ارور را نمایش می دهند. در صورتی که ماشین لباسشویی شما هر یک از این نشانه ها را نمایش می دهد یا کد ارور بر روی صفحه نمایشگر نمایش داده می شود، امکان دارد احتیاج باشد قفل درب را عوض نمائید.

همینطور چارچوب درب را چک نمائید تا مطمئن شوید که مونتاژ قفل درب به طور صحیح درگیر می شود. پیش از انجام این تعمیر، دستگاه را از جریان برق جدا نمائید.

موتور موم

بعضی از دستگاه های شستشو از جلو، موتورهای موم را جهت درگیر نمودن قفل درب مورد استفاده قرار می دهند. زمانی که یک چرخه آغاز میشود، یک جریان الکتریکی به موتور موم منتقل می شود، یک پین را به سوی جلو حرکت می دهد و درب را قفل می نماید.

زمانی که موتور موم خراب شده باشد، قفل درب درگیر نمی شود و به ماشین لباسشویی شما اجازه نخواهد داد که عمل چرخش را انجام دهد. تشخیص اینکه موتور موم دچار خرابی شده است یا خیر به صورت چشمی ممکن نمی باشد، ولی این مورد را می توان با آزمایش های مداوم به وسیله مولتی متر سنجید.

دستگاه می بایست دارای مقاومتی در حدود 1500 تا 1900 اهم باشد. در صورتی که موتور موم نشانگر مدار باز باشد، دچار خرابی شده است.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا

درب سوپاپ

درب سوپاپ در دستگاه های ماشین لباسشویی بارگذاری شونده از بالا به عنوان یک بخش ایمنی برای پیشگیری از عملکرد مدار موتور در زمان باز شدن درب مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که درب سوپاپ دچار خرابی شده باشد، دستگاه امکان دارد با عدم چرخش مواجه شود.

درب سوپاپ معمولا در زیر صفحه اصلی می باشد و یک قطعه روی درب یا یک پین وصل شده به درب می باشد که سوئیچ را زمانی که درب بسته می باشد، فعال می سازد. مطمئن شوید که این سوئیچ مکانیکی فعال است و هر نوع اهرم یا آرگومان صدمه دیده یا چسبنده موجود نیست.

در صورتی که سوئیچ فعال باشد، ولی هیچ گونه نیرویی برای آغاز به کار موتور موجود نباشد، بنابراین سوئیچ امکان دارد دچار عیب شده باشد. برق را از دستگاه جدا نموده و سیم را از سوئیچ جدا نمائید.

بعد شما خواهید توانست تداوم کارکرد سوئیچ را با مولتی متر چک نمائید. ما شدیدا پیشنهاد می کنیم که درب سوپاپ را جدی بگیرید چون این یک بخش ایمنی حائز اهمیت می باشد و نبود آن می تواند با صدمه های جدی و شدید همراه باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی بوش

مونتاژ کلاچ

بعضی از دستگاه های بارگذاری شونده از بالا یک مونتاژ کلاچ را جهت بستن شفت ورودی انتقال به درایو شستشو در حین چرخه چرخش مورد استفاده قرار می دهند. به مرور زمان، اصطکاک مکرر و پشت سر هم لنت های کلاچ می تواند سبب پوسیده شدن آنها شود و صدای خراش به وجود آورد .

کلاچ دچار پوسیدگی می تواند از چرخش ماشین لباسشویی شما پیشگیری نماید و یا امکان دارد سرعت چرخش را شدیدا کم کند که سبب میشود پس از یک چرخه لباس های شما را به شکل خیس تحویلتان بدهد.

نشانه های اضافی که نمایش می دهد کلاچ سبب به وجود آمدن ایراداتی برای شما می شود عبارتند از: تراشه های زیر ماشین لباسشویی، گرد و غبار در ترمز یا بوی سوختن یا صدای زیاد در حین چرخش. در صورتی که دستگاه شما هر یک از این نشانه ها را از خود بروز می دهد یا کلاچ به صورت ظاهری فرسوده شده یا صدمه دیده است، می بایست آن را جایگزین نمائید.

کلاچ به طور معمول در زیر لوله بیرونی می باشد و به مونتاژ درایو سبد متصل می باشد. شما می بایست کابینت و موتور و مونتاژ انتقال را جهت دسترسی داشتن به کلاچ جدا نمائید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس 24 ساعته نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی (تعمیرات سرویس) : 0263662731602636627941

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در غرب تهران- ملارد- اندیشه – شهریار- مهرشهر – فردیس – محمدشهر – ملارد

ايميل تعمیرات سرویس : fansvc60@gmail.com

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *