مقالات, تعمیرات یخچال

تعمیر خطاهای یخچال فریزر هاردستون

تعمیر یخچال فریزر هاردستون - نمایندگی تعمیر یخچال فریزر در اندیشه - کرج - ملارد - مارلیک - فردیس -تعمیرات سرویس: 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث تعمیر خطاهای یخچال فریزر هاردستون میپردازیم. برای انجام خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس) مانند:تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

تست و چک کردن علت های عدم همگن بودن دما در یخچال فریزر هاردستون

در این مطلب تصمیم داریم تا به یافتن ایرادات یخچال فریزر هاردستون بپردازیم.

به وجود آمدن این ایراد نیز می تواند به علت های فنی باشد و به علت عدم رعایت بعضی از موارد اصولی استفاده کردن از یخچال فریزر هاردستون باشد.

کاهش یافتن گاز یخچال فریزر هاردستون

  • در صورتی که گاز یخچال فریزر هاردستون شما کاهش یافته باشد؛ سبب کاهش برودت در یخچال خواهد شد.
  • همینطور در نظر بگیرید که کمبود گاز سبب یکسره کار کردن کمپرسور یخچال فریزر خواهد شد.
  • در نتیجه با گذشت زمان سبب سوختن کمپرسور خواهد شد.

تعمیر و عوض کردن موتور می بایست بعد از شستن کامل لوله های دستگاه که دارای روغن و ذرات معلقی هستند که از سوختن کمپرسور نشات می گیرند انجام شود، اول گاز درون دستگاه را با رعایت نکات ایمنی و تخصصی خارج کرده و همه ی لوله ها را توسط مواد مخصوص بشویید، بعد موتور جدید را جایگزین و لوله ها را دقیق جوشکاری کنید، بعد دستگاه را وکیوم و شارژ گاز می کنیم.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر کنوود

وکیوم و شارژ کردن گاز یخچال فریزر هاردستون

شارژ گاز می بایست بعد از وکیوم کامل که سبب به وجود آمدن خلا در سیستم می شود انجام پذیرد، چون در صورتی که هوای موجود در لوله های درون و بیرون دستگاه تخلیه نشود، این هوا و گاز مبرد با یکدیگر ترکیب می شود و سبب پیشگیری از تولید برودت خواهد شد. به همین علت برای شارژ گاز به شکل تخصصی حتما می بایست اول دستگاه را وکیوم کامل کرد و بعد از این مرحله میزان دقیق گاز مشخص شده از طرف کارخانه را به دستگاه تزریق نمود.

سوختگی و یا از فشار افتادگی موتور یخچال فریزر هاردستون

کار موتور یا کمپرسور کمپرس به معنی فشرده کردن گاز مبرد جهت تولید برودت می باشد که میزان این عمل وابستگی به قدرت کمپرسور دارد؛ اگر موتور از فشار بیفتد از مقدار قدرت آن کم شده و یا امکان دارد سیم پیچ الکتریکی آن صدمه دیده باشد که در هر دو حالت باعث گرم شدن دستگاه میشود و تنها راه حل عوض کردن موتور خواهد بود.

روغن در لوله های یخچال فریزر هاردستون وجود دارد.

گاز مبرد فقط موقعی می تواند سبب عملیات تبرید و سرد شدن دستگاه بشود که تمام لوله های داخلی و خارجی دستگاه عاری از هر نوع روغن و چربی بوده باشند، چون گاز مبرد روی دیواره درونی لوله های اواپراتور برودت تولید می کند که وجود روغن بر روی دیواره درونی در لوله ها سبب پیشگیری از این عمل می شود.

گاز از لوله های یخچال فریزر هاردستون نشتی دارد.

علت های گوناگونی از جمله اکسید شدن یا پوسیدگی لوله ها ، ضربه دیدگی یا شکستگی لوله ها بر اثر جابجایی دستگاه هستند که سبب از بین رفتن وکیوم و خالی شدن گاز می شود که بعد از چک کردن و پیدا شدن مکان نشت گاز باید اول نشتی آن بخش را رفع کرد و بعد از آن به وکیوم و شارژ گاز دوباره اقدام شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر یخساران

خراب شدن فیلتر درایر گاز یخچال فریزر هاردستون

داخل فیلتر درایر گاز دانه های ریزی وجود داشته که ظرفیت جذب کردن رطوبت و ریز گردها را دارد، چون در جایی که رطوبت باشد گاز مبرد ویژگی های شیمیایی خودش را از دست داده و دیگر نمی تواند برودت تولید کند.

انسداد لوله موئین یخچال فریزر هاردستون

گاز مبرد بعد از اینکه کمپرس شد در زمان عبور از لوله موئین فشار خیلی بالایی پیدا می کند که توانایی تولید کردن برودت را دارد؛ به علت قطر درونی خیلی کم لوله موئین، این قطعه بیشتر امکان دارد توسط عوامل محیطی مثل ذرات معلق و ریز گردها مسدود شود.

خراب شدن شیر برقی گاز یخچال فریزر هاردستون

شیر برقی گاز وظیفه مشخص کردن مسیر چرخش گاز مبرد میان بخش یخچال و بخش فریزر را دارد، خراب شدن این قطعه دارای حالت های گوناگونی است و سبب ایجاد یکی از حالت هایی که هر دو مسیر متصل یا هر دو مسیر منقطع و یا فقط یک مسیر متصل بوده باشد می شود؛ لازم است بیان کنیم که تشخیص عیب داشتن و خراب بودن این قطعه به دانش علمی و فنی و تخصص بالایی نیاز دارد.

از علت های برفک زدن به سه علت مهم می توان اشاره داشت:

اولین علتی که خیلی واضح می باشد این است که در صورتی که هوای خنک با هوای گرم یا مرطوب که از بیرون یخچال فریزر داخل می شود، برخورد داشته باشد، در نقطه برخورد و مخلوط شدن این دو جریان، برفک ایجاد می شود. و توجه کنید که در صورتی که برفک ها آب نشوند، با گذشت زمان سخت می شود و یخ می بندند که در نتیجه آن یخ زدگی یخچال فریزر را به همراه خواهد داشت. البته یخ زدن درون یخچال فریزر می تواند به طور مستقیم از یخ زدن آب و… هم باشد.

دومین علتی که سبب برفک زدن می شود خراب شدن سیستم برفک زدا است؛ این سیستم دارای چند قطعه که هماهنگ با یکدیگر به هدف از بین بردن برفک هایی که در اواپراتور موجود هستند فعالیت دارند. و اگر هر یک از این قطعات صدمه دیده باشند سبب آن می شود که در سیستم برفک زدا اختلال ایجاد شود و سبب برفک زدن و یخ زدن می شود.

ولی سومین علتی که می توان برای برفک زدن یخچال فریزر هاردستون بیان کرد خراب شدن لاستیک اطراف درب یخچال فریزر می باشد. در صورتی که لاستیک در قسمتی به شل شدگی، پارگی یا سایش دچار شده باشد، به صورتی که امکان وارد شدن هوا و رطوبت اطراف به داخل یخچال فریزر باشد، احتمال برفک زدن زیاد خواهد شد. در این موقعیت ها می بایست اقدام به تعمیر و یا عوض کردن لاستیک دور درب یخچال فریزرتان کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات انواع یخچال و فریزر در برندهای مختلف

خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

برای انجام خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس 24 ساعته نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی (تعمیرات سرویس) : 0263662731602636627941

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در غرب تهران- ملارد- اندیشه – شهریار- مهرشهر – فردیس – محمدشهر – ملارد

ايميل تعمیرات سرویس : fansvc60@gmail.com

نماینده تعمیرات

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *