مقالات, تعمیرات یخچال

تعمیر فن کندانسور یخچال الکترواستیل

تعمیر فن کندانسور یخچال الکترواستیل - نمایندگی تعمیر یخچال فریزر در اندیشه - کرج - ملارد - فردیس -تعمیرات سرویس: 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث تعمیر فن کندانسور یخچال الکترواستیل میپردازیم. برای انجام خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس) مانند:تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

تعمیر فن کندانسور یخچال الکترواستیل

آموزش تعمیر فن یخچال برای تکنسین ها از جمله مواردی است که باید در آن تخصص و تسلط لازم را داشته باشند. برای تعمیر فن کندانسور یخچال الکترواستیل اول باید روش کارکرد فن را بدانید و همچنین روش ایراد یابی یخچال را بدانید تا بتوانید به درستی تعمیرات را انجام دهید. دلایل زیادی وجود دارد که منجر می شود فن یخچال کار نکند و کارکرد مناسب خود را نداشته باشد. ما در این مطلب از تعمیرات سرویس در مورد تعمیر فن کندانسور یخچال الکترواستیل توضیح می دهیم، ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال سامسونگ

روش کارکرد فن کندانسور یخچال الکترواستیل

برای تعمیرشدن کندانسور یخچال الکترواستیل آشنایی با روش کارکرد فن از ضرورت هایی است که باید مورد توجه واقع شود. فن یخچال که خنک کننده هم آن را می نامند. وسیله‌ای است در یخچال که برای خنک نگه داشتن کندانسور یخچال مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه یخچال های فریزر جدید چهار فن دارند که هر یک وظایف خود را انجام می دهند. این کارکرد در یخچال فریزرهای جدید به شرح زیر نیز می باشد:

  • یک فن داخلی یخچال روی بدنه قرار گرفته که موظف است آب داخل یخچال را خارج کند.
  • در برخی مدل های یخچال فریزر فن دیگری هم وجود دارد که به طور مخصوصی برای خنک شدن کمپرسور یخچال تعبیه شده است. فن دیگری برای تبخیر آب در یخچال قرار گرفته که وظیفه برقراری جریان هوا در سیم پیچ موتور را بر عهده گرفته است.
  • مهم ترین فنی که در یخچال وجود دارد و تاثیر بسیار زیادی در کارکرد تمام قسمت های یخچال ایفا می‌کند کندانسور دستگاه می باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر امرسان

 علل اختلال در فن کندانسور یخچال

دلایل بسیاری وجود دارد که منجر می شود فن کندانسور یخچال از کار بیفتد در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

  • ضربه وارد شدن به فن کندانسور منجر به از کار افتادن موتور آن و شکستگی و آسیب دیدگی پره های فنی می شود. مواردی همچون جابجایی یخچال می تواند سبب ضربه خوردن به فن کندانسور یخچال گردد.
  • قطع شدن و وصل شدن برق نیز سبب خرابی فن کندانسور یخچال می گردد، چون که یخچال فریزر یکی از لوازم الکترونیکی است که قطعات آن با جریان الکتریکی عمل میکنند و قطعی و وصلی برق می تواند همه ی بخش های یخچال را تحت تاثیر قرار داده و منجر به بروز اشکال در قسمت های مختلف آن شود که یکی از این قسمت ها که می‌تواند آسیب اساسی ببیند فن کندانسور یخچال است.
  • در یخچال فریزرهایی که بخش پشتی آنها فاقد پوشش می باشد، غبار و خاک روی موتور آن می نشیند؛ این غبار و خاک می تواند به پره های فن آسیب بزند و منجر به بروز اختلال در کارکرد آنها شود برای ممانعت از این عنوان باید به نظافت یخچال حتما بپردازید و حداقل سالی یک بار غبار و خاک را با استفاده از دور کند جاروبرقی از پشت یخچال جمع کنید این عمل سبب می شود طول عمر یخچال شما زیاد شود.
  • مورد دیگری که می‌تواند باعث خرابی و ایراد در فن کندانسور یخچال شود استفاده طولانی مدت از آن می باشد، یخچال جزء لوازمی است که توانایی آن بعد از مدت مشخصی کاهش پیدا خواهد کرد، یعنی بعد از گذشت مدت زمان طولانی، یخچال توان بیشتر خود را در خنک کردن از دست خواهد داد. لذا می بایست عمل تعمیر و سرویس دهی فن یخچال هر چند سال یک بار حتما انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر دوو

 برای تعمیر فن کندانسور یخچال مرحله های قسمت پایین را دنبال کنید:

  • مهم ترین کاری که برای انجام تعمیرات وسایل برقی خود باید حتما انجام بدهید، ابتدا که به تمام نکات ایمنی در زمان انجام کار می بایست دقت کنید، نخست یخچال را از برق بکشید و وسایل داخل آن را خالی نمایید، حتماً پیشنهاد می کنیم که قبل از شروع سرویس سه ساعت قبل یخچال را از برق جدا نمایید، تا گاز داخل آن ساکن شود.
  • اگرمحل قرار گرفتن یخچال به گونه ای باشد که به پشت آن دسترسی نداشته باشید یخچال را از محل خود خارج کنید تا بتوانید به پشت آن دسترسی داشته باشید. قسمت پشتی بعضی از یخچال ها دارای یک پوشش یا حفاظ است این پوشش یا حفاظ را با کمک پیچ گوشتی باز کنید.
  • اگر یخچال تان حفاظ یا پوشش دارد می بایست قبل از شروع تعمیر فن یخچال، با استفاده از جاروبرقی گرد و غبار روی آن را به خوبی پاک کنید، زیرا همانطور که گفتیم یکی از علت هایی که منجر به اختلال در فن یخچال می شود گرد وخاکی می باشد که روی موتور آن می نشیند، در صورتی که اگر شما این گرد و غبار را پاک کردید و دوباره همان یخچال کار نکرد دیگر می دانید که ایراد از جای دیگری می باشد.
  • حالا شما می توانید فن دستگاه را نگاه کنید که به وسیله پیچ ها و پایانه ها به بدنه آن متصل شده است، پیچ ها و پایانه ها را با دقت جدا نمایید.
  • موتور فن را به آهستگی باز کنید ایراد فن اغلب علائم ظاهری مثل سوختگی یا شکستگی پره ها را دارد، بعد از تمیز کردن گرد و خاک، فن یخچال را مورد بررسی قرار بدهید.
  • نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که یخچال یک وسیله برقی است و شما بابت خرید آن هزینه گزافی را پرداخت کرده اید، در این حوزه حساسیت به خرج دهید.
  • تعمیرات لوازم برقی هم به همین آسانی نیست هر اشتباه و ایراد می تواند به قسمت های دیگر هم آسیبی جدی وارد نماید بنابراین تعمیر یخچال خود را به یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر مدیا

خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

برای انجام خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس 24 ساعته نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی (تعمیرات سرویس) : 0263662731602636627941

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در غرب تهران- ملارد- اندیشه – شهریار- مهرشهر – فردیس – محمدشهر – ملارد

ايميل تعمیرات سرویس : fansvc60@gmail.com

نماینده تعمیرات

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *