مقالات, تعمیرات ماشین ظرفشویی

تعمیر قفل درب ماشین ظرفشویی

تعمیر قفل درب ماشین ظرفشویی - تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج - ملارد - فردیس - (تعمیرات سرویس) : 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث تعمیر قفل درب ماشین ظرفشویی میپردازیم. برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

چگونه قفل درب ماشین ظرفشویی را تعمیر کنیم؟

خرابی قفل درب ماشین ظرفشویی می تواند منجر به نشتی، شستشوی ناکارآمد ظروف شود و حتی گاهی اوقات باعث می شود ماشین ظرفشویی شما به طور کلی کار نکند.

خوشبختانه، با برخی ابزارهای اولیه و کمی صبر، رفع مشکل بسیار آسانی است!

در این راهنما شما را از طریق مراحل تشخیص مشکل، منبع تعویض قطعات در صورت لزوم و تعمیر قفل درب راهنمایی می کنیم.

مطمئن شوید که هیچ چیز مانع قفل درب نمی شود

گاهی اوقات غذا و سایر مواد زائد ممکن است در قفل گیر کرده و بسته شدن آن را سخت کند. بله، گاهی اوقات تعمیر واقعاً می تواند به همین راحتی باشد! برای اینکه متوجه شوید این مشکل است، قفل را با دقت بررسی و تمیز کنید و با استفاده از یک مسواک قدیمی آن را تمیز کنید تا آلودگی به سختی به آن برسد.

اگر به نظر می رسد که قفل درب شما خورده یا زنگ زده است. می توانید از مقداری روان کننده نیز استفاده کنید تا ببینید آیا این مشکل را حل می کند یا خیر. می توانید با بستن درب و اجرای یک چرخه، تست کنید که آیا اکنون به درستی بسته می شود. اگر رفع شود، دیگر نشتی نخواهید دید و چرخه شما به طور عادی اجرا می شود.

مطمئن شوید که درب مستقیم است

اگر درب ماشین ظرفشویی شما نامرتب باشد، نمی تواند به درستی بسته شود. این می تواند در اثر آسیب فیزیکی، مانند ضربه یا ضربه به ماشین ظرفشویی شما، یا در اثر فشار دادن وزنه روی درب ماشین ظرفشویی زمانی که در باز است اتفاق بیفتد. برای تعمیر درب نامناسب:

  • برق را قطع کنید.
  • درب ماشین ظرفشویی را باز کنید.
  • درب و لولاها را برای هر گونه آسیب قابل مشاهده یا شل شدن پیچ بررسی کنید. اگر هر پیچی شل است، آنها را سفت کنید. این ممکن است برای حل مشکل کافی باشد. اگر باز هم صاف نیست، به مرحله بعدی بروید.
  • همه پیچ ها را کمی باز کنید تا بتوانید تراز درب را تنظیم کنید.
  • هنگامی که درب به درستی تراز شد. پیچ های لولا را ببندید تا مطمئن شوید که درب در جای درست قرار گرفته است.
  • حالا ماشین ظرفشویی را ببندید و بررسی کنید که آیا درب آن تراز است. اکنون باید محکم بسته شود. اگر هنوز درست بسته نمی شود. می توانید دوباره پیچ ها را تنظیم کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات انواع ماشین های ظرفشویی

مهر و موم درب را بررسی کنید

در برخی موارد ممکن است درزگیر درب شل شود یا آسیب ببیند و این باعث می شود درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نشود. برای آزمایش اینکه آیا این مشکل شماست:

  • برق را قطع کنید و درب ماشین ظرفشویی را باز کنید.
  • مهر و موم درب را برای هر گونه آسیب قابل مشاهده، سایش یا زباله بررسی کنید. اگر ذرات غذای قابل مشاهده ای وجود دارد که مانع از بسته شدن مناسب مهر و موم می شود، آن را تمیز کنید. اگر مهر و موم آسیب دیده یا فرسوده شده است، باید آن را تعویض کنید.
  • اگر مهر و موم ها دست نخورده هستند. اما از موقعیت خود خارج شده اند یا تا شده اند. به آرامی و با احتیاط آنها را دوباره مرتب کنید تا به طور منظم در اطراف کل در بنشینند.
  • اگر مهر و موم شما آسیب دیده است و نیاز به تعویض دارد. مطمئن شوید که با مدل ماشین ظرفشویی شما سازگاری دارند.
  • مهر و موم قدیمی را بردارید و مهر و موم جدید را به آرامی در جای خود فشار دهید.
  • تست کنید که درب اکنون قفل شده است و یک چرخه تست را اجرا کنید تا ببینید آیا مشکل ماشین ظرفشویی شما برطرف شده است یا خیر.

مجموعه چفت را محکم کنید

هنگامی که مشکلات مربوط به درب را رد کردید و مطمئن شدید که قفل تمیز است. گام بعدی این است که مشکلات مربوط به مجموعه چفت را بررسی کنید. گاهی اوقات به دلیل ساییدگی و پارگی عمومی، مجموعه چفت می تواند شل شود. به این معنی که دیگر به درستی قفل نمی شود. برای رفع این مشکل:

  • برق را قطع کنید.
  • درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و مجموعه چفت را در لبه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید.
  • پیچ‌هایی را که مجموعه چفت را در جای خود نگه می‌دارند شناسایی کنید و ببینید که آیا آنها شل شده‌اند. حتی اگر خوب به نظر می رسند، سعی کنید پیچ ​​ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا مطمئن شوید که گیره در جای خود محکم شده است و مطمئن شوید که خوب و محکم هستند.
  • تست کنید که چفت اکنون درگیر است.
  • برق را دوباره به ماشین ظرفشویی وصل کنید.
  • یک چرخه تست را اجرا کنید تا مطمئن شوید که همانطور که باید کار می کند و مشکلی با نشت وجود ندارد.

اگر بعد از سفت کردن مجموعه چفت، ماشین ظرفشویی هنوز به درستی قفل نمی شود. ممکن است لازم باشد کل مجموعه قفل را تعویض کنید.

مجموعه چفت را تعویض کنید

اگر همه چیزهای دیگر را امتحان کرده اید و ماشین ظرفشویی شما هنوز قفل نمی کند. ممکن است وقت آن رسیده باشد که کل مجموعه قفل را تعویض کنید.

  • ابتدا (البته پس از قطع برق!) با بازکردن همان پیچ هایی که در مرحله قبل سعی کردید آنها را سفت کنید، واحد مونتاژ لچ را جدا کنید.
  • سیم هایی را که به مجموعه چفت قدیمی وصل شده اند با دور کردن آرام آنها از کانکتورها جدا کنید. ممکن است بخواهید قبل از جدا کردن آنها با تلفن خود یک عکس بگیرید تا بدانید چگونه همه چیز را دوباره کنار هم قرار دهید.
  • مجموعه چفت جدید را در همان مکان قبلی قرار دهید و مطمئن شوید که به خوبی و محکم در برابر قاب ماشین ظرفشویی قرار می گیرد.
  • با سفت کردن پیچ ها، مجموعه چفت جدید را محکم در جای خود محکم کنید. به یاد داشته باشید که آنها باید محکم باشند اما نه بیش از حد سفت شوند.

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس 24 ساعته نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی (تعمیرات سرویس) : 0263662731602636627941

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در غرب تهران- ملارد- اندیشه – شهریار- مهرشهر – فردیس – محمدشهر – ملارد

ايميل تعمیرات سرویس : fansvc60@gmail.com

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *