مقالات, تعمیرات ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی هایسنس

تعمیر ماشین ظرفشویی هایسنس - تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج - ملارد - مارلیک - فردیس - اندیشه - (تعمیرات سرویس) : 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث تعمیر ماشین ظرفشویی هایسنس میپردازیم. برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

ایجاد نشتی و ریختن آب از ماشین ظرفشویی هایسنس

علت های زیادی هستند که امکان دارد سبب ایجاد نشتی و ریختن آب از ماشین ظرفشویی هایسنس شوند؛ ما در ادامه این مقاله، مهمترین عللی که سبب به وجود آمدن این ایراد می شوند را برایتان بیان کرده ایم:

۱- شیلنگ مخصوص تخلیه ماشین ظرفشویی هایسنس

  • زمانی که ماشین ظرفشویی تنها در طول انجام کار نشتی دارد احتمالا به دلیل شیلنگ تخلیه می باشد.
  • اتصالات روی شیلنگ را چک نمائید تا مطمئن شوید که ایرادی ندارند.
  • شرایط شیلنگ تخلیه را چک نمائید؛ باید هیچ گونه ترک و آسیبی نداشته باشد.
  • شیلنگ تخلیه را در مکانی که به ماشین ظرفشویی وصل می شود؛ چک کنید. هیچ گونه ترک، نشتی و آبریزش نباید موجود باشد. اگر وجود داشت، امکان دارد بتوانید انتهای آن را برش دهید و شیلنگ را مجددا ببندید. البته شاید بخواهید یک شیلنگ جدید تهیه نمائید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا

۲- شیلنگ آب ماشین ظرفشویی هایسنس را چک کنید.

چک نمائید که شیلنگ های آب دارای ایمنی باشند. با این حال، آنها نبایست بیشتر از اندازه سفت باشند. هر موقع که این شیلنگ ها را جدا نمائید، می بایست از واشر لاستیکی جدیدی که در محل گذاشته می شود استفاده نمائید. در صورتی که واشر لاستیکی جدید مورد استفاده قرار نگرفته بود، ایراد می تواند از خود ماشین ظرفشویی باشد.

۳- شیر آب ورودی ماشین ظرفشویی هایسنس

شیر آب را جهت آبریزی و نشتی چک کنید. ممکن است زنگ زدگی یا مواد معدنی درون شیر باشد، یا امکان دارد عیب داشته باشد و به عوض شدن احتیاج داشته باشد.

۴- اسپری کننده آب یا بازوی آبپاش ماشین ظرفشویی هایسنس

در پایین ماشین ظرفشویی هایسنس به جهت اینکه آب یا مواد شوینده روی ظرف ها بریزند و آنها را بشویند، بازوی آب پاش یا همان اسپری کننده مورد استفاده قرار می گیرد. در مدل های جدید ماشین ظرفشویی های هایسنس این قطعه در بخش میانی یعنی زیر بالاترین سینی یا در بالای دستگاه واقع شده است. به این علت که جنس بازوهای آبپاش از پلاستیک می باشد، در صورتی که به هر علتی ترک بردارد یا پیچ بخورد، در کل نوع عملکرد آبپاش تغییر کرده و می تواند سبب ایجاد نشتی در ماشین ظرفشویی بشود. واشر آب بندی در قسمت پایین درب موجود نیست و در صورت ایراد آبپاش آب کاملا به همین بخش تغییر مسیر می دهد. افزون بر همه ی موارد بیان شده روی بازوی آبپاش منافذی هست که در صورتی که دچار انسداد شود باز سبب تغییر مسیر آب می شود.

تست و چک کردن اشکالات ناشی از سیم کشی در ماشین ظرفشویی هایسنس

 جریان آب و برق ظرفشویی دچار اختلال شود سبب می‌شود برق گرفتگی کشنده‌ای ایجاد شود. به عنوان مثال، کار ماشین ظرفشویی طوری است که به صورت هم ‌زمان با آب و برق کار می ‌کند بر همین اساس همیشه می بایست از سلامت آن مطمئن بود. گاهی امکان دارد موقعی که به بدنه ماشین ظرفشوییتان دست می‌زنید حس کنید ماشین ظرفشویی هایسنس برق دارد. موقعی که جریان برق به بدنه ماشین ظرفشویی ورود پیدا کند این ایراد رخ داده و خطرات جبران ناپذیری را به وجود می آورد. بر این اساس که این مسئله خیلی حیاتی است می بایست از تعمیرکار متخصص و کارشناسان کمک بخواهید.

عواملی که باعث وجود برق در ماشین ظرفشویی هایسنس می شوند را برایتان در ادامه بیان خواهیم کرد:

۱- سیم اتصال به زمین

ماشین ظرفشویی هایسنس یک سیم کشی مخصوص به نام اتصال به زمین دارد که می بایست آن را به لوله فاضلاب یا ستون آهنی خود ساختمان وصل نمود. سیم اتصال به زمین را نباید هرگز به لوله آب متصل نمود. در صورتی که سیم اتصال به زمین به لوله آب متصل باشد امکان دارد دچار اتصالی و سبب برق دار شدن بدنه ماشین ظرفشویی بشود.

۲- خراب شدن هیتر ظرفشویی

هیتر در ماشین ظرفشویی گرما می سازد و اگر فرسوده بشود با آب اتصالی خواهد یافت و در انتها سبب این ایراد خواهد شد.

۳- دچار نشتی و آبریزش شدن ماشین ظرفشویی

متأسفانه اغلب کاربران این مسئله را جدی نمی گیرند در حالی که در صورتی که ظرفشویی نشتی آب داشته باشد سبب بالا رفتن امکان برق گرفتگی در دستگاه می شود. به جهت اینکه برق ماشین از بین رود و خطر رفع شود می بتایست نشتی آب را رفع نمود.

۴- خراب شدن سیم کشی در ماشین ظرفشویی هایسنس

در صورتی که روکش سیم‌ها از بین رفته یا پوسیده شده اند احتمال برق دار شدن ماشین ظرفشویی وجود دارد. در صورتی که سیم کشی اصلاح شود این ایراد رفع خواهد شد.

۵- خراب شدن موتور ظرفشویی

گاهی امکان دارد موتور ماشین ظرفشویی هایسنس نیم سوز شده و به بدنه نیز متصل باشد. در این شرایط حتما بدنه ظرفشویی دارای برق است. چنانچه آن را لمس نمائید امکان دارد به شما صدمه بزند.

۶- خراب شدن پریز برق

بعضی اوقات فقط یک علت ساده مثل خرابی پریز برق، سبب برق دار شدن ماشین ظرفشویی خواهد شد. بر همین اساس در صورتی که متوجه شدید که ماشین ظرفشویی شما برق دار شده است حتماً پریز برق را چک کرده و از سلامت آن مطمئن شوید. اگر پریز ایراد دارد آن را عوض کرده و یا یک پریز دیگر را جهت روشن کردن ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

۷- خراب شدن دوشاخه ماشین ظرفشویی

در صورتی که دوشاخه ماشین ظرفشویی خراب شده و یا زنگ بزند خطر جدی را به همراه دارد و در این حالت حتماً باید دوشاخه را عوض نمائید. از سوی دیگر خرابی و یا حتی از بین رفتن روکش سیم‌ها می‌تواند ایراداتی را به وجود آورد. در این صورت برای رفع کردن ایراد باید کابل یا دوشاخه دستگاه را با قطعات سالم و جدید عوض نمائید.

۸- اتصالی کردن سیم پیچی درونی ماشین ظرفشویی

اتصالی در قطعات و سیم پیچی درونی ماشین ظرفشویی برق را به بدنه دستگاه انتقال می دهد. برای رفع کردن این ایراد حتما باید سیم پیچی چک شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *