مقالات, تعمیرات یخچال

تعمیر یخچال و فریزر هایسنس

تعمیر یخچال و فریزر هایسنس - تعمیر یخچال فریزر در اندیشه - کرج - ملارد - فردیس -تعمیرات سرویس: 02636627316–02636627941

اسم برند یخچال چندان حائز اهمیت نیست از چه مدلی هست. زیرا که ما همه مدل ها را سرویس و عیب جویی می کنیم. یخچال فریزر شما از هر برند و مدلی که باشد یا هر اشکالی که در آن باشد ما قادر هستیم در زمان کوتاه آن را درست کنیم. چرا که ما متخصص تعمیرات یخچال هستیم. ما در این مطلب به مبحث تعمیر یخچال و فریزر هایسنس میپردازیم. برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس) مانند:تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

نکات با اهمیت در استفاده از یخچال فریزر هایسنس

  • یخچال را در مکان خشک و با تهویه عالی قرار دهید.
  • یخچال فریزر اصلا نباید در معرض نور مستقیم خورشید باشد و یا در کنار منبع گرما نصب شود.
  • قبل قرار دادن مواد غذایی و نوشیدنی های داغ بگذارید برای چند لحظه آنها خنک شوند.بعد از سرد شدن در داخل یخچال قرار دهید.
  • برای آب کردن مواد غذایی یخ زده آنها را داخل یخچال بگذارید. زیرا این کار باعث می شود تا دمای پایین مواد غذایی منجمد شده باعث میشود خنک شدن محصولات داخل یخچال می شود.
  • قبل از تمیز کردن یخچال ضروری است آن را خاموش کنید حین تمیزکاری.
  • توصیه می شود نان را اول داخل یک پارچه نخی قرار داده بعد داخل یخچال بگذارید اینگونه دیرتر کپک میزند.

اجزای با اهمیت یخچال هایسنس

از قطعات مهم و پرکاربرد در هر یخچالی می شود به این قطعه اشاره کرد:

المنتور برد فرمان با تایمر است. هرکدام از این وسایل سرما ساز می باشند. که در صورت ایجاد ایراد در هریک فرایند سرما سازی محقق نمی شود.

کمپرسور یخچال هایسنس

قطعه ای به نام کمپرسور در یخچال های خانگی دارای دو قسمت مکانیکی و الکتریکی می باشد. که هر یک از آنها داخل محفظه ای فولادی قرار دارند.

عملکرد قسمت الکتریکی که یک الکتروموتور از نوع آسنکرون می باشد و در یخچال های خانگی باعث حرکت کردن قسمت مکانیکی است.

اما جدیدا یخچال فریزرهای نسل جدید تغییرات زیادی در آن ها به وجود آمده و قسمت الکتریکی به اینورتری یا خطی تبدیل شده اند.

کمپرسورهای موجود یخچال های خانگی در بخش مکانیکی خود یک پیستون دارند که به وسیله هسته موتور الکتریکی به حرکت درمی آید.

پیستون با حرکت رفت و برگشتی که دارد مکش و دمیدن می شود. در کمپرسورهای خطی و کمپرسور روتوی و اسکرال میلنگ قرار ندارد.

خنک کردن بخش الکتریکی و مکانیکی را روغنی که موجود در داخل هسته است برعهده دارد. این روغن مختص برای همین قطعه تولید شده است.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال دوو

گرداننده یخچال هایسنس

زمانی که گاز مبرد از حالت گاز به مایع تبدیل می شود. این عمل تحت فشار بسیار بالا صورت می گیرد این وقتی اتفاق می افتد. که گاز مبرد به کمک موتور وارد کندانسور شده و متراکم می شود.

بعد از تبدیل شدن به حالت مایع وارد خشک کن شده و سپس وارد لوله موئی می شود. و همین کار باعث شده که فشار کم شود و به گرداننده راه پیدا کند.

یک بخش گرداننده به ابتدای لوله موئی و بخش دیگر گرداننده به ساکشن موتور وصل می‌ شود و زمانی که ساکشن اتفاق می‌افتد سبب می شود که فشار داخل اپراتور به شدت کاهش پیدا کند و مبرد به جوش آید و از حالت مایع کم کم به گاز تبدیل شود و این تبخیر سبب وجود آمدن سرما و برودت می‌شود. در کل وظیفه گرداننده یک تبخیرکننده است.

کندانسور یخچال هایسنس

بخشی که وظیفه خنک سازی و تبدیل بخار به مایع را انجام میدهد سیستم کندانسور می باشد.

مواقعی که گاز فریون درحال فشرده شدن است به کمک کمپرسور در کندانسور خنک می شود و به مایع تبدیل می گردد.

شکل کندانسور شبکه های لوله ای بر سطح دیواره پشتی یخچال وصل شده است. اما در یخچال های فروشگاهی و صنعتی مثل رادیاتور ماشین است که خیلی از یک فن برای بهتر شدن پروسه گداختگی استفاده می شود.

ترموستات یخچال هایسنس

وظیفه ترموستات نیز قطع و وصل شدن جریان الکتریسیته (متعادل نگه داشتن دمای یخچال) به کمپرسور را به عهده دارد.

برای تعادل نگه داشتن دمای یخچال و همچنین قطع و وصل شدن جریان برق ترموستات مورد استفاده قرار می گیرد.

هر تایمی که داخل یخچال گرم شد یعنی دمای یخچال بالا برود. جریان برق به کمپرسور با کمک ترموستات وصل می شود و کمپرسور شروع به فعالیت می کند و محفظه داخل یخچال خنک می شود.

گاز یا ماده مبرد یخچال هایسنس

در نسل قدیم از یه نوع گاز بعنوان گاز مبرد استفاده می شد،گاز آمونیاک بود که برای انسان بسیار خطرناک بود و موقع مرطوب و ترکیب شدن آن با مس و آلومینیوم مانند:

ماده انفجاری عمل می کرد و باعث مرگ خاموش (خفگی) در انسان می شود.

اکنون در یخچال فریزرهای جدید از گازی که فاقد بوی نامطبوع است و همچنین در صورت ترکیب با رطوب موجب خوردگی فلزات نمی شود استفاده کرد. که نام آن گاز فریون 12 می باشد.

این گاز به علت قیمت خیلی بالا و عملکرد کاری کمی که داشت موجب می شود. که یخچال ها هم بیشتر به تعمیر نیاز پیدا کنند و باعث شد که گازی مقرون به صرفه تر به نسبت قیمت و با عملکرد بالا به نام R600 جایگزین آن شود.

گاز مبرد یخچال به دو دسته اساسی تقسیم می‌شوند از نظر ترکیب مولکولی گازهای مورد استفاده نسل قدیم مثل R12,R22,R134 همه از یک نوع مولکول بودند.

ولی گازهای کاربردی نسل جدید مثل R600,R410,R436,R407  تمامی از متشکل از چند نوع گاز هستند و در مواقع شارژ گاز باید به شکل مایع شارژ شوند تا مقدار ورودی به یخچال فریزر در تعادل باشد.

خراب شدگی های محتمل در یخچال فریزر هایسنس

  • یخچال فریزر در مواقع روشن و خاموش بسیار می لرزد
  • یخچال فریزر صدای زیادی تولید می کند
  • خرابی پنل برد و یا سوختن آن
  • موتور یخچال فریزر روشن نمی‌شود
  • جمع شدن آب در کف یخچال فریزر
  • خالی شدن گاز یخچال
  • یخ زدن فضای داخلی یخچال

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال سامسونگ

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس 24 ساعته نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی (تعمیرات سرویس) : 0263662731602636627941

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در غرب تهران- ملارد- اندیشه – شهریار- مهرشهر – فردیس – محمدشهر – ملارد

ايميل تعمیرات سرویس : fansvc60@gmail.com

نماینده تعمیرات

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *