مقالات, تعمیرات ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی دوو ظروف را به درستی تمیز نمی کند؟

تعمیر ماشین ظرفشویی دوو - تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج - ملارد - مارلیک - فردیس - اندیشه - (تعمیرات سرویس) : 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث ماشین ظرفشویی دوو ظروف را به درستی تمیز نمی کند میپردازیم. برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

ماشین ظرفشویی دوو ظروف را به درستی تمیز نمی کند؟

وقتی درب ماشین ظرفشویی دوو خود را باز می کنید و متوجه می شوید که ظروف به درستی تمیز نشده اند، همیشه آزاردهنده است. خوشبختانه، چند دلیل آسان برای رفع این مشکل وجود دارد. راهنمای ساده ما شما را با رایج ترین دلایلی که ماشین ظرفشویی دوو شما به درستی ظروف شما را تمیز نمی کند و اینکه چگونه می توانید آن را تعمیر کنید آشنا می کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا

قرص ماشین ظرفشویی دوو حل نشده است

یکی از دلایل اصلی کثیف ماندن ظروف بعد از یک چرخه این است که قرص ماشین ظرفشویی به درستی حل نشده است. برای اینکه ببینید آیا این مورد است، سینی جمع آوری قرص را که قرص ماشین ظرفشویی را در خود جای می دهد پیدا کنید و بررسی کنید که آیا کاملاً حل شده است یا خیر. اگر مکرراً با مشکل حل نشدن قرص ماشین ظرفشویی خود مواجه هستید، می توانید قرص مارک دیگری را امتحان کنید یا به جای آن از پودر یا مایع شوینده ماشین ظرفشویی استفاده کنید.

تنظیم نادرست شستشو

به تنظیمات ماشین ظرفشویی دوو خود نگاهی بیندازید. گاهی اوقات تنظیمات معمولی شما ممکن است به طور تصادفی تغییر کند به طوری که ماشین ظرفشویی دوو شما در یک چرخه سریع یا “اکو” کار می کند، که ممکن است برای تمیز کردن ظروف شما کافی نباشد.

اکثر چرخه های ماشین ظرفشویی برای عملکرد صحیح به حداقل دمای آب 120 درجه فارنهایت نیاز دارند. برخی از مدل ها دارای مکانیزم افزایش حرارت هستند. اگر آبگرمکن شما این ویژگی را ندارد، مطمئن شوید که آبگرمکن شما روی 120 درجه تنظیم شده است.

هنگامی که این تنظیمات شستشو را تنظیم کردید، ماشین ظرفشویی شما باید به درستی شروع به تمیز کردن کند. اگر اینطور نیست، به مرحله بعدی بروید.

بازوهای اسپری مسدود شده

بازوهای اسپری شما باید آزاد باشند و بدون هیچ نشانه ای از انسداد در سرتاسر نازل های بازوهای اسپری بچرخند. اگر به نظر می رسد که آنها گرفتگی دارند، زباله ها را با موچین یا خلال دندان تمیز کنید. بازوهای اسپری مسدود شده قادر به پخش آب کافی نیستند و از حل شدن قرص ماشین ظرفشویی دوو جلوگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی ویرپول

برای تمیز کردن عمیق بازوهای اسپری:

  • هر دو بازوی اسپری بالا و پایین را باز کرده و بردارید.
  • از یک سیخ یا ابزار باریک دیگر برای تمیز کردن سوراخ های ورودی استفاده کنید.
  • بازوهای اسپری را در مخلوطی از آب و سرکه سفید قرار دهید تا هرگونه کثیفی یا رسوب بیشتر از بین برود.
  • کاملاً بشویید و بازوهای اسپری را در ماشین ظرفشویی خود قرار دهید. ماشین ظرفشویی شما باید یک بار دیگر تمیز کردن کارآمد را شروع کند.

فیلتر مسدود شده 

ماشین ظرفشویی دوو قدیمی معمولاً دارای یک فیلتر خود تمیز شونده هستند که ذرات غذا را خرد می‌کند تا زمانی که به اندازه کافی کوچک شوند تا شسته شوند. مدل‌های جدیدتر و کم‌صداتر معمولاً دارای یک فیلتر قابل جابجایی هستند که باید به طور منظم حذف و تمیز شوند.

فیلتر در زیر قفسه ها قرار دارد و معمولاً دارای یک کلاهک چرخشی است. برای تمیز کردن فیلتر، آن را از دستگاه خارج کرده و زیر آب داغ کاملاً بشویید. اگر کثیفی گیر کرده است، آن را چند دقیقه در آب گرم و صابون خیس کنید و سپس آن را به آرامی با یک برس نرم تمیز کرده و آبکشی کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی بوش

بارگذاری نامناسب

وقتی صحبت از نتایج تمیز کردن موثر می شود، بارگیری صحیح ماشین ظرفشویی دوو بسیار مهم است. اگر ظروف به درستی سازماندهی نشده باشند، آب به تمام قسمت های ظروف در حال شست و شو نمیرسد و شما را مجبور می کند که بار دیگری را فقط برای تمیز کردن چند مورد کثیف اجرا کنید.

شما باید فنجان ها و لیوان ها را در سبد بالایی قرار دهید. ظروف را بالای سینی قرص قرار ندهید زیرا ممکن است درب ظرف مواد شوینده را مسدود کرده و از حل شدن قرص جلوگیری کنند. قابلمه ها، تابه ها و بشقاب ها را در سبد پایینی ماشین ظرفشویی بچینید. تابه های سنگین را در سبد پایینی قرار دهید، جایی که جت اسپری قوی تر است و فضای بیشتری وجود دارد.

در اینجا چند نکته بیشتر برای بارگیری موثر وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که ماشین ظرفشویی شما به درستی تمیز می شود:

  • اطمینان حاصل کنید که فضای کافی بین موارد وجود دارد. این بسیار مهم است زیرا انسداد می تواند منجر به شکستگی و لکه های چربی شود. شما باید لیوان های بلند را در قفسه پایینی در یک نگهدارنده شیشه ای امن قرار دهید.
  • پلاستیک های قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را در قفسه بالایی قرار دهید تا از آنها در برابر دمای بالا محافظت کنید.
  • اقلام بزرگتر مانند ظروف، کاسه سالاد و ماهیتابه ها را در طبقه پایینی جایی که فضای بیشتری وجود دارد قرار دهید. همچنین می‌توانید سینی‌ های پخت، قفسه‌ های گریل و قفسه‌ های یخچال را قرار دهید.
  • نیازی به شستشوی ظروف قبل از بارگیری در ماشین ظرفشویی نیست زیرا برنامه آبکشی این کار را انجام می دهد. با این حال، همیشه باید تکه های بزرگ غذایی را که می تواند فیلتر ماشین ظرفشویی را مسدود کند، بتراشید.

شیر ورودی معیوب

آب از طریق شیر ورودی وارد ماشین ظرفشویی دوو می شود. دریچه ورودی معیوب آب کافی را به ماشین ظرفشویی شما راه نمی دهد و اگر متوجه صدای چکش در حین کار ماشین ظرفشویی شوید، به احتمال زیاد مقصر است.

اگر مشکوک هستید که شیر ورودی شما معیوب است، به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید تا دریابید که دریچه ورودی درب ماشین ظرفشویی دوو شما کجا قرار دارد. سپس می توانید یک قطعه جایگزین را به سازنده ماشین ظرفشویی خود سفارش دهید و طبق دستورالعمل سازنده آن را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

فشار کم آب

ماشین ظرفشویی می تواند تحت تأثیر فشار کم آب قرار گیرد و این مشکل به شکلی مشابه شیر ورودی معیوب ظاهر می شود. اگر متوجه شده اید که فشار آب در شیرهای شما کمتر از حد معمول است، یا اگر به نظر می رسد فشار در حال نوسان است، ممکن است برای حل این مشکل به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید زیرا این مشکل بیش از ماشین ظرفشویی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *