مقالات, تعمیرات یخچال

نحوه تعمیر سرد نشدن یخچال الکترولوکس

تعمیر یخچال الکترولوکس - تعمیر یخچال فریزر در اندیشه - کرج - ملارد - فردیس -تعمیرات سرویس: 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث نحوه تعمیر سرد نشدن یخچال الکترولوکس میپردازیم. برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس) مانند:تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

نحوه تعمیر سرد نشدن یخچال الکترولوکس

آیا به یخچال Electrolux خود رسیده اید و متوجه شده اید که غذاهای خنک شما آنطور که باید سرد نیستند؟ شاید متوجه شده اید که همه چیز سریعتر از حد انتظار خراب می شود؟

یخچالی که خنک نمی‌شود، یخچالی است که کار خود را انجام نمی‌دهد. اما راه‌هایی برای حل مشکل بدون تماس با تکنسین وجود دارد. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چه باید کرد!

ترموستات را چک کنید 

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما در بسیاری از موارد، تنظیم نادرست ترموستات مقصر یک یخچال گرم است. ترموستات ها نیز ممکن است معیوب باشند، که می تواند از خنک شدن مناسب یخچال شما جلوگیری کند.

در اینجا نحوه بررسی ترموستات آمده است:

  • ابتدا مطمئن شوید که ترموستات روی دمای مناسب تنظیم شده است. باید روی 37 درجه فارنهایت تنظیم شود. اگر گرمتر از آن است، دما را تنظیم کنید و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می شود.
  • اگر تنظیمات ترموستات درست به نظر برسد، ممکن است مشکل از خود ترموستات باشد. ترموستات را تنظیم کنید و ببینید صدای کلیکی شنیده می‌شود یا نه، به این معنی است که ترموستات به اشتباه تشخیص می‌دهد که یخچال در دمای مناسب است. در این صورت، باید ترموستات تعویضی را به صورت آنلاین سفارش دهید تا ترموستات معیوب را جایگزین کند.

کویل های یخچال را تمیز کنید

آیا می دانستید که برای اطمینان از عملکرد بهینه یخچال باید حداقل سالی یک بار کویل های یخچال را تمیز کنید؟ بسیاری از مردم این کار را نادیده می گیرند، اما واقعاً می تواند تفاوت ایجاد کند. اگر کویل های شما با خاک و گرد و غبار پوشیده شده باشند، یخچال شما باید برای حفظ دمای خود بسیار سخت تر کار کند و در برخی موارد نمی تواند به اندازه کافی خنک بماند.

در اینجا نحوه تمیز کردن کویل ها آورده شده است:

  • ابتدا یخچال را خاموش کرده و کویل ها را پیدا کنید. در مدل‌های قدیمی‌تر ممکن است در پشت یخچال قرار داشته باشند، اما در مدل‌های جدید معمولاً در قسمت جلویی پایین و پشت صفحه قرار دارند.
  • یک جاروبرقی، یک برس تمیز کننده سیم پیچ یا برس رنگ قدیمی و یک پارچه نرم بردارید.
  • ابتدا از جاروبرقی استفاده کنید تا تمام کثیفی ها و آلودگی های قابل مشاهده را پاک کنید. اگر کویل‌های شما خیلی کثیف نیستند، ممکن است این تنها چیزی باشد که لازم است، اما برای کویل‌های کثیف‌تر، باید بین کویل‌ها را نیز تمیز کنید.
  • از برس تمیزکننده سیم پیچ یا برس رنگ استفاده کنید تا لکه بین سیم پیچ ها را از بین ببرید، سپس گرد و غباری که می ریزد را با جاروبرقی تمیز کنید. از پارچه نرم برای پاک کردن گرد و غباری که جاروبرقی نمی تواند وارد آن شود، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر وایت وستینگهاوس

اطمینان پیدا کنید که دریچه ها گرفتگی نداشته باشند.

یخچال ها دارای دریچه هایی هستند که اجازه می دهد هوای خنک در داخل آنها به گردش درآید. اگر دریچه های داخل یخچال مسدود شده باشند یا خارج از آن، یخچال نمی تواند به خوبی خنک شود.

برای رفع این مشکل:

  • ابتدا مطمئن شوید که یخچال خیلی به دیوار یا وسایل دیگر نزدیک نباشد. در حالت ایده‌آل، یک یخچال باید فاصله‌ای بین نیم تا یک اینچ در طرفین و یک تا دو اینچ در پشت داشته باشد.
  • داخل یخچال را چک کنید. اگر بیش از حد پر از غذا باشد، هوا نمی تواند به درستی گردش کند و نمی تواند دمای خنک را حفظ کند. وسایل را جابجا کنید و مطمئن شوید که هیچ چیز غیر ضروری در داخل وجود ندارد. یخچال باید حدود دو سوم پر باشد.
  • هنگامی که این مسائل برطرف شد، باید شاهد پیشرفت بزرگی در خنک سازی باشید. اگر هنوز مشکل دارید، به مرحله بعدی در راهنمای ما بروید.

مهر و موم درب را بررسی کنید

مهر و موم درب ها چیزی هستند که هوای سرد داخل یخچال و هوای گرم بیرون را حفظ می کنند. مشکل در مهر و موم ها به این معنی است که یخچال شما نمی تواند فضای داخلی خود را خنک نگه دارد، اما خوشبختانه در صورت لزوم، تعویض آنها بسیار آسان است.

برای بررسی مهر و موم خود:

  • آنها را به صورت بصری برای وجود قطعات شل، پارگی، شکستگی یا ترک بررسی کنید.
  • اگر مهر و موم ها کثیف هستند، آنها را با یک پارچه تمیز و مواد شوینده تمیز کنید. درزگیرهای کثیف کارایی کمتری نسبت به مهر و موم های تمیز دارند.
  • اگر خوب به نظر می‌رسند، می‌توانید با بستن یک تکه کاغذ در درب، دوباره بررسی کنید که درست کار می‌کنند. باید در جای خود بماند و برای بیرون کشیدن آن به نیروی کمی نیاز دارد. این کار را در اطراف درزگیر درب انجام دهید تا نقاط ضعیف را بررسی کنید.

فن اواپراتور را چک کنید

فن اواپراتور هوای سرد را از فریزر وارد یخچال می کند. اگر یخ شود، می تواند چرخش را متوقف کند، به این معنی که یخچال شما به درستی خنک نمی شود.

برای بررسی فن اواپراتور:

  • فریزر خود را باز کنید و مواد غذایی را بردارید تا بتوانید به پشت محفظه فریزر دسترسی پیدا کنید. اگر فن اواپراتور شما به درستی کار می کند، باید تقریباً بی صدا بچرخد. اگر صدای بلندی دارد یا اصلا نمی چرخد، مشکل دارد.
  • یخچال خود را خاموش کنید و از سشوار برای یخ زدایی فن استفاده کنید. سپس یخچال خود را دوباره روشن کنید و ببینید که آیا فن اکنون به آرامی می چرخد. اگر اینطور است، شما مشکل را برطرف کرده اید. در غیر این صورت ممکن است خود فن مشکل داشته باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.
  • برای تعویض فن، یخچال را خاموش کنید و پنل پشتی فریزر را بردارید تا به فن دسترسی پیدا کنید. فن معیوب را با قطعه جدیدی که آنلاین خریداری کرده اید تعویض کنید، فن اواپراتور شما به درستی کار می کند تا یخچال شما خوب و خنک بماند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات انواع یخچال و فریزر در برندهای مختلف

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس 24 ساعته نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی (تعمیرات سرویس) : 0263662731602636627941

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در غرب تهران- ملارد- اندیشه – شهریار- مهرشهر – فردیس – محمدشهر – ملارد

ايميل تعمیرات سرویس : fansvc60@gmail.com

نماینده تعمیرات

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *