مقالات, تعمیرات یخچال

نحوه تعمیر یخ ساز یخچال فریزر بوش

نحوه تعمیر یخ ساز یخچال فریزر بوش - تعمیر یخچال فریزر در اندیشه - کرج - ملارد - فردیس - مارلیک -تعمیرات سرویس: 02636627316–02636627941

یخ ساز یکی از بهترین قسمت های داشتن یک یخچال گران قیمت است! دسترسی مداوم به یخ نامحدود شگفت‌انگیز است، اما زمانی که مشکلی پیش می‌آید می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. راهنمای ما به شما کمک می‌کند بفهمید چه مشکلی با یخ‌ساز یخچال بوش شما وجود دارد – با توصیه ما، به زودی دوباره کار می‌کنید! ما در این مطلب به مبحث نحوه تعمیر یخ ساز یخچال فریزر بوش میپردازیم. برای انجام خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس) مانند:تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

نحوه تعمیر یخ ساز یخچال فریزر بوش

این تقریباً خیلی واضح به نظر می رسد، اما مطمئن شوید که فریزر شما روی دمای صحیح تنظیم شده است. اگر به اندازه کافی سرد نباشد نمی تواند یخ بسازد. فریزر حتما میان 0 الی 5 درجه فارنهایت تنظیم شود. ترموستات را بررسی کنید تا مطمئن شوید فریزر به درستی تنظیم شده است، سپس چند ساعت صبر کنید تا ببینید آیا با این کار مشکل یخ ساز شما برطرف می شود.

خط آب را بررسی کنید

خط آب نحوه تامین آب یخ ساز شماست. اگر خط قطع شده باشد یا انسداد داشته باشد، یخ ساز کار نمی کند. همچنین متوجه خواهید شد که آب از دستگاه پخش کننده آب جاری نمی شود.

در اینجا نحوه بررسی مشکل در خط آمده است:

  • اول اطمینان پیدا کنید که خط آب به درستی وصل شده است! باید به پشت یخچال و یک شیر آب که معمولاً روی دیوار قرار دارد وصل شود.
  • اگر خط به درستی متصل نیست، آن را محکم در جای خود قرار دهید، سپس بررسی کنید که آیا آب دوباره جریان دارد یا خیر.
  • اگر خط در هر دو انتها محکم در جای خود ظاهر شود، اما آب همچنان جریان نداشته باشد، ممکن است انسداد وجود داشته باشد.
  • خط آب را از دریچه دیواری و یخچال خارج کنید، سپس سعی کنید هوا را از طریق خط عبور دهید. اگر نمی توانید از طریق خط دمش کنید، انسداد وجود دارد.
  • رایج ترین انسداد در خطوط آب، انسداد یخ است. می توانید خط را با قرار دادن مدتی در دمای اتاق از بین ببرید یا سعی کنید از سشوار در حالت کم استفاده کنید.
  • هنگامی که انسداد خط آب شد، آن را دوباره به یخچال و شیر آب وصل کنید. اکنون آب باید بتواند آزادانه به داخل یخ ساز جریان یابد!

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر دوو

فیلتر آب را عوض کنید

در برخی موارد، فیلتر آب یخچال بوش مسدود می شود و از پر شدن یخ ساز جلوگیری می کند. فیلتر وظیفه تصفیه آب را قبل از رسیدن به یخ ساز دارد، اما به مرور زمان فیلتر ممکن است با ذرات و مواد معدنی آب مسدود شود. این می تواند جریان آب را محدود کند یا حتی آن را به طور کامل متوقف کند.

اگر فیلتر مقصر است، احتمالاً متوجه شده اید که یخ ساز شما قبل از توقف کامل، تکه های یخ کوچکتر و کوچکتر تولید می کند. خوشبختانه، این یک راه حل آسان است. فقط باید فیلتر قدیمی را تغییر دهید. در حالت ایده آل، فیلتر شما باید هر شش ماه یکبار تعویض شود تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

برای تغییر فیلتر:

  • فیلتر جایگزین را از بوش خریداری کنید.
  • فیلتر قدیمی را پیدا کنید – مکان ممکن است بر اساس مدل متفاوت باشد، بنابراین راهنمای کاربر خود را بررسی کنید.
  • فیلتر را بردارید و فیلتر جدید را در جای خود قرار دهید.
  • سیستم را با ریختن چند گالن آب در آب سردکن یخچال خود بشویید.

پس از تعویض فیلتر، یخ ساز شما باید دوباره به درستی کار کند. اما اگر نه، به مرحله بعدی بروید!

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر امرسان

مونتاژ یخ ساز را بررسی کنید

خود مجموعه یخ ساز می تواند مقصر کار نکردن یخ ساز شما باشد. مجموعه یخ ساز از چندین جزء تشکیل شده است، از جمله یک موتور برای چرخاندن یخ اجکتور و یک بخاری برای شل کردن یخ از قالب ها. اگر هر بخشی از این فرآیند با شکست مواجه شود، یخ ساز شما کار نخواهد کرد.

اگر به مشکلی در مجموعه یخ ساز مشکوک هستید، اولین کاری که باید امتحان کنید این است که آن را یخ زدایی کنید، زیرا ممکن است موتور یخ زده باشد. سعی کنید از یک سشوار در دمای پایین استفاده کنید تا هر یخی که می تواند مانع از کارکرد مکانیزم شود ذوب شود.

اگر این کار نکرد، ممکن است مشکل عمیق تری در خود مونتاژ وجود داشته باشد. به طور کلی، مجموعه‌ های یخ‌ساز معمولاً به‌عنوان یک واحد کامل جایگزین می‌شوند تا قطعه به قطعه. ممکن است بخواهید با یک متخصص تماس بگیرید، اما می توانید یک واحد یخ ساز جایگزین را به صورت آنلاین خریداری کنید و خودتان آن را جایگزین کنید.

شایان ذکر است که اگر یخچال بوش شما به پایان عمر خود (حدود 14 تا 19 سال) نزدیک می شود، ممکن است تعویض کل یخچال منطقی تر باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر مدیا

سوئیچ درب را بررسی کنید

کلید درب یخچال شما سیگنال بسته بودن درب را به یخچال می فرستد. هنگامی که در باز است، مدار یخ ساز و آب ریز قطع می شود، بنابراین یخ ساز کار نمی کند.

با قرار دادن سوئیچ درب یخچال (معمولاً در بالا یا کنار محفظه یخچال) و فشار دادن آن، می توانید بررسی کنید که آیا سوئیچ درب یخچال شما معیوب است. وقتی آن را فشار می دهید، چراغ یخچال باید خاموش شود. اگر این کار را نکرد، معیوب است و باید تعویض شود.

برای تعویض کلید درب:

  • ابتدا یک سوئیچ درب جایگزین را به صورت آنلاین سفارش دهید و مطمئن شوید که با یخچال مدل بوش شما مطابقت دارد.
  • یخچال را از برق بکشید.
  • سوئیچ در را بردارید – ممکن است لازم باشد تعدادی پیچ یا گیره را بردارید. همچنین باید سوئیچ را از دسته سیم جدا کنید.
  • سوئیچ جدید را در جای خود قرار دهید، آن را به دسته سیم وصل کنید و هر گونه پیچ، پانل یا گیره را بازگردانید.
  • یخچال را به برق وصل کنید، سپس همین آزمایش را انجام دهید تا ببینید با فشار دادن کلید، چراغ یخچال خاموش می شود یا خیر.
  • اکنون باید متوجه شوید که آب سردکن و یخ ساز شما دوباره کار می کنند.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال سامسونگ

خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

برای انجام خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس 24 ساعته نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی (تعمیرات سرویس) : 0263662731602636627941

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در غرب تهران- ملارد- اندیشه – شهریار- مهرشهر – فردیس – محمدشهر – ملارد

ايميل تعمیرات سرویس : fansvc60@gmail.com

نماینده تعمیرات

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *