مقالات, تعمیرات ماشین لباسشویی

نحوه تمیز کردن و تعمیر فیلتر ماشین لباسشویی الکترولوکس

تعمیر ماشین لباسشویی الکترولوکس - تعمیر ماشین لباسشویی در فردیس - ملارد - کرج - مارلیک- اندیشه تعمیرات سرویس: 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث نحوه تمیز کردن و تعمیر فیلتر ماشین لباسشویی الکترولوکس میپردازیم. برای انجام خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس) مانند:تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک میتوانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

نحوه تمیز کردن و تعمیر فیلتر ماشین لباسشویی الکترولوکس

الکترولوکس توصیه می کند برای جلوگیری از انسداد و اطمینان از بهترین عملکرد لباسشویی، ماهی یک بار فیلتر لباسشویی را تمیز کنید. پیدا کردن باقی مانده پرز یا مواد شوینده روی لباس‌ها، بیرون آمدن لباس‌ها با رطوبت بیش از حد معمول، و مشکلات زهکشی ماشین لباسشویی نیز دلایل خوبی برای تمیز کردن فیلتر هستند.

فیلتر کجاست؟

فیلتر در واشر بار جلوی الکترولوکس در پانل جلویی پایینی واشر، معمولاً در پایین، نزدیک به کف قرار دارد. فیلتر پشت یک پانل دسترسی است که می‌توان آن را با انگشتان دست یا پیچ گوشتی لبه صاف یا سکه باز کرد.

اگر نمی توانید فیلتر را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات ماشین لباسشویی الکترولوکس

نحوه حذف فیلتر

قبل از برداشتن و تمیز کردن فیلتر، واشر باید خاموش و از برق جدا شود.

در مرحله بعد، یک حوله یا ظرف کم عمق را پایین بگذارید تا آبی که هنگام برداشتن فیلتر خارج می شود جمع آوری کنید.

مدل های مختلف

واشرهای بار جلو الکترولوکس بسته به مدل فیلترهای مختلفی دارند. با این حال، روش حذف یکسان است: آب را تخلیه کنید، سپس فیلتر را بردارید.

اگر مدل ماشین لباسشویی شما یک پلاگین تخلیه در کنار فیلتر دارد، دریچه تخلیه را جدا کرده و اجازه دهید آب بیرون بریزد. پس از تخلیه آب، فیلتر را با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت بردارید. وقتی فیلتر باز شد، آن را بیرون بکشید تا حذف شود.

اگر مدل شما دارای پلاگین تخلیه در کنار فیلتر نباشد، ممکن است یک دهانه بر روی فیلتر داشته باشد که می توان آن را پایین کشید تا آب از واشر خارج شود. پس از تخلیه آب، فیلتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید و آن را بیرون بکشید تا آن را خارج کنید.

اگر مدل قدیمی‌تری از Electrolux دارید، احتمالاً یک شلنگ تخلیه با دوشاخه روی آن نزدیک به محل قرارگیری فیلتر خواهید دید. شلنگ را بیرون بکشید، دوشاخه را بردارید و اجازه دهید آب تخلیه شود. پس از تخلیه آب، می توانید فیلتر را با چرخاندن آن در خلاف جهت عقربه های ساعت خارج کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا

نحوه تمیز کردن فیلتر

بسته به آخرین باری که تمیز شده است، یا اینکه چند بار از واشر استفاده می شود، ممکن است از آنچه پیدا می کنید شگفت زده شوید. اقلام رایج شامل دکمه ها، سکه ها، سنجاق سر، پرز، باقی مانده مواد شوینده و موهای حیوانات خانگی است.

پس از برداشتن فیلتر، آن را زیر آب داغ بشویید. از مسواک، برس ظرفشویی یا دستمال ظرفشویی برای پاک کردن زباله ها از فیلتر استفاده کنید. اگر تمیز کردن فیلتر سخت است، قبل از تمیز کردن آن با برس یا پارچه، آن را به مدت 10 دقیقه در آب داغ و صابون ظرفشویی قرار دهید.

اگر باقی مانده مواد شوینده، کپک یا کپک گیر کرده، فیلتر را تمیز کرده و در سرکه سفید مقطر خیس کنید. پس از خیساندن فیلتر به مدت 20 دقیقه در سرکه، باقیمانده ها، کپک ها یا کپک ها باید راحت تر از بین بروند.

وقتی فیلتر تمیز شد، آن را با دستمال کاغذی یا پارچه پاک کنید و به ماشین لباسشویی برگردانید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی بوش

محفظه فیلتر را تمیز کنید

قبل از تعویض فیلتر، از تمیز بودن محفظه فیلتر اطمینان حاصل کنید. یک پارچه مرطوب با مقداری صابون ظرفشویی یا سرکه سفید باید این کار را انجام دهد.

قبل از راه اندازی واشر

  • اگر شمع تخلیه را برداشته اید، مطمئن شوید که آن را برگردانید.
  • اطمینان پیدا کنید که فیلتر در جای خود قفل شده است.
  • پنل دسترسی را ببندید.
  • پمپ را پر کنید. دو لیتر آب را در کشوی دستگاه پخش کننده مواد شوینده بریزید. آبی که از واشر تخلیه کرده اید باید تعویض شود تا دفعه بعد که از واشر استفاده می کنید از آسیب پمپ جلوگیری شود.

پس از انجام مراحل فوق می توانید برق را مجدداً به واشر وصل کنید.

بقیه ماشین لباسشویی چطور؟

مانند فیلتر، وان لباسشویی نیز باید به طور مرتب تمیز شود. اگر ماشین لباسشویی را تمیز نکنید، گرد و غبار، کثیفی، باقیمانده مواد شوینده، مواد معدنی و مواد شیمیایی موجود در شوینده می تواند یک لایه نازک ایجاد کند که باکتری ها را به دام می اندازد.

جدای از مسئله بهداشتی آشکار، باکتری ها می توانند بوی واشر را ایجاد کنند و عملکرد ماشین لباسشویی را مختل کنند.

هر چند وقت یکبار باید وان لباسشویی را تمیز کنید؟

هر چند وقت یکبار باید وان را تمیز کنید بستگی به تعداد دفعات استفاده از واشر دارد. این می تواند یک ترجیح شخصی باشد. توصیه ها از یک بار در ماه تا یک بار در سال متغیر است.

ممکن است عادت به تمیز کردن وان و فیلتر یک بار در ماه کمک کند.

نحوه تمیز کردن وان

وان یا درام ماشین لباسشویی را می توان با سرکه سفید یا یک محصول تمیز کننده ماشین لباسشویی خریداری شده از فروشگاه مواد غذایی یا آنلاین تمیز کرد.

اگر یک واشر الکترولوکس با چرخه خود تمیز شوندگی اختصاصی دارید، دستورالعمل‌ های موجود در دفترچه راهنمای کاربر را برای اجرای چرخه دنبال کنید.

برای تمیز کردن ماشین لباسشویی با سرکه سفید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. مقداری از سرکه سفید را در یک ظرف اسپری دار بریزید.
  2. سرکه را در همه جای داخل وان لباسشویی اسپری کنید. حتماً واشر درب را اسپری کنید زیرا در اینجا تعداد زیادی باکتری رشد می کنند.
  3. بگذارید سرکه کمی بماند. (می توانید از این زمان برای تمیز کردن فیلتر لباسشویی استفاده کنید.)
  4. یک پارچه را در آب داغ بشویید و وان و واشر ماشین لباسشویی را پاک کنید.
  5. کشوی مواد شوینده را باز کنید و آن را با سرکه سفید پر کنید.
  6. یک چرخه گرم طولانی را شروع کنید.

پس از اتمام چرخه، تمام باقی مانده مواد شوینده و باکتری ها باید حذف شده باشند. اجرای یک چرخه با سرکه همچنین باید هرگونه گرفتگی احتمالی را از شلنگ تخلیه یا پمپ پاک کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین لباسشویی ال جی

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس 24 ساعته نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی (تعمیرات سرویس) : 0263662731602636627941

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در غرب تهران- ملارد- اندیشه – شهریار- مهرشهر – فردیس – محمدشهر – ملارد

ايميل تعمیرات سرویس : fansvc60@gmail.com

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *