تعمیرات یخچال, مقالات

چرا یخ ساز سامسونگ شما کار نمی کند

یخ ساز سامسونگ - نمایندگی تعمیر یخچال فریزر در اندیشه - کرج - ملارد - مارلیک - فردیس -تعمیرات سرویس: 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث چرا یخ ساز سامسونگ شما کار نمی کند میپردازیم. برای انجام خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس) مانند:تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

چرا یخ ساز سامسونگ شما کار نمی کند

لوازم خانگی سامسونگ شهرت زیادی دارند و در سراسر جهان مورد اعتماد هستند، اما مانند هر وسیله دیگری، گاهی اوقات ممکن است خراب شوند. لزوماً مشکل بزرگی در دستگاه یخ پاش شما ایجاد نمی‌شود، گاهی اوقات فقط موانع کوچک هستند که می‌توانند به نظر برسند که یخ‌ساز شما به درستی کار نمی‌کند. راهنمای ما را دنبال کنید و میتوانید بار دیگر با یخ باران ببارید!

دلایل متعددی وجود دارد که می تواند منجر به معیوب شدن دستگاه یخ شود، از اتصالات بد، چرخه دمای بیش از حد سرد یا گرم، موتورهای بد، انسداد یخ، فیلترهای کثیف و بسیاری موارد دیگر. این مقاله شما را از طریق یک راهنمای عیب یابی آسان راهنمایی می کند که امیدواریم قبل از تماس با تعمیرکار مشکل شما را حل کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر الکترولوکس

1. بررسی کنید که آیا گزینه یخ خاموش است یا خیر

اکثر یخچال‌های سامسونگ دارای نمایشگر دیجیتالی هستند که بسته به اینکه می‌خواهید یخچال شما یخ پخش کند یا خیر، می‌تواند فرآیند یخ‌ساز را روشن یا خاموش کند. اگر یخچال شما اصلاً یخ پخش نمی کند، به احتمال زیاد این گزینه به طور تصادفی از منو خاموش شده است. برای بررسی آن، صفحه نمایش دیجیتال را پیدا کنید و ببینید که آیا گزینه «یخ» روشن یا خاموش است. دکمه یخ را به مدت 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید و این گونه دوباره روشن می شود. اکنون می توانید بدون نگرانی در مورد یخ به روال خود بازگردید.

2. توده های یخ و تجمع یخ را بررسی کنید.

مانند هر دستگاه پخش کننده، اگر منبع مناسبی از مواد توزیع شده را دریافت نکند، به درستی کار نخواهد کرد. این یک سکسکه مکرر است که می‌تواند برای دستگاه‌های یخ‌ساز اتفاق بیفتد و انسداد یا تجمع یک دلیل بسیار محتمل برای آن است. یخچال را باز کنید و به سطل/سینی یخ نگاهی بیندازید، اگر تجمع قابل مشاهده یا تغییر شکل یخ مشاهده کردید که راه را مسدود کرده است، یخ تغییر شکل یافته و مسدود شده را بیرون بیاورید و در صورت کارکرد درست، تلگراف را دوباره روشن کنید. و مشکل شما این گونه برطرف میشود.

3. سطل یا یخچال خود را یخ زدایی کنید.

اگر به تازگی مرحله بالا را امتحان کرده اید و سطل یخ تغییر شکل داده شده را پاک کرده اید، اما دستگاه شما هنوز یخ را به درستی پخش نمی کند، ممکن است در کانال یخ یخچال با انسدادهای عمیق تر یا تجمع یخ مواجه شوید. ابتدا می توانید سطل یا خود دستگاه را یخ زدایی کنید و بررسی کنید که آیا این مشکل را حل می کند یا خیر. اگر اینطور نشد، باید سعی کنید کل یخچال را یخ‌زدایی کنید و بگذارید کمی بماند تا تمام یخ آب شود و انسداد دستگاه‌های پخش‌کننده را باز کند.

اکثر یخچال‌ها و یخ‌سازهای سامسونگ گزینه‌ای داخلی برای یخ‌زدایی دارند، بنابراین می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر نه، شاید وقت آن رسیده است که با تعمیرکار تماس بگیرید و از او نکاتی در مورد یخ زدایی بپرسید. و بعد یخچال را در حالی که خنک کننده خاموش است بگذارید، تا مدتی بعد یخ زدایی شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر کنوود

4. ورودی آب را بررسی کنید.

این یک فرآیند کلی یخ سازهای سامسونگ است که هر زمان که دستگاه برای یخ نیاز به آب داشته باشد، به طور خودکار دریچه ورودی را باز می کند و آب را برای ایجاد یخ وارد می کند. با گذشت زمان، این دریچه ممکن است توسط مواد معدنی که همراه با آب حرکت می کنند و توسط فیلتر یا دریچه به دام می افتند مسدود شود. اگر جریان آب مناسبی وجود نداشته باشد، کاملاً واضح است که دستگاه یخ شما یخ پخش نمی کند و یخ در کانال توزیع ایجاد می کند.

دریچه ورودی خود را پیدا کنید، آن را جدا کنید و آن را برای هرگونه گرفتگی یا تجمع مواد معدنی بررسی کنید. اگر می توانید پیدا کنید، از یک برس یا ابزاری برای تمیز کردن آن استفاده کنید و دوباره آن را در جایش قرار دهید. دیسپنسر را روشن کنید و اگر کار کرد، می توانید با یک نفس راحت دراز بکشید.

5. فشار آب را بررسی کنید.

فشار آب توصیه شده برای یخ ساز 20psi است که در دفترچه راهنمای سامسونگ ذکر شده است. ورودی آب خود را پیدا کنید و فشار آب را بررسی کنید، اگر احساس می کنید که بسیار کند است یا اصلاً فشاری ایجاد نمی کند، باید با یک لوله کش تماس بگیرید تا لوله کشی شما را بررسی کند یا فقط شیر را به ورودی وصل کنید. با فشار آب بالاتر فشار کم آب معمولاً یخ کلوخه یا لجن‌دار تولید می‌کند اما یخ تولید می‌کند.

6. فیلتر آب را بررسی کنید.

سامسونگ توصیه می کند که فیلتر آب خود را هر شش ماه یکبار تعویض کنید. اگر آن را تغییر نداده اید، باید محفظه فیلتر را باز کنید و فیلتر خود را از نظر گرفتگی بررسی کنید. اگر گرفتگی وجود داشت، کافی است آن را با یک فیلتر جدید تعویض کنید تا جریان آب شما بازیابی شود و دستگاه یخساز دوباره شروع به کار کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر یخچال فریزر یخساران

7. موتور را بررسی کنید.

این یک کار با سطح دشواری بالا است، بنابراین شما فقط می توانید آن را با دست بدون تلاش برای باز کردن آن بررسی کنید. موتور دارای یک مارپیچ پیچشی به آن متصل است و وظیفه بردن تکه های یخ به دهانه توزیع یخچال را بر عهده دارد. سطل یخ را از یخچال خارج کنید تا بتوانید مارپیچ را ببینید. آن را با دست بچرخانید و اگر آزادانه حرکت کرد، ادامه دهید تا تداوم آن را با یک مولتی متر بررسی کنید. اگر مولتی متر بعد از اینکه موتور را به درستی پرتاب کردید صدای بوق نمی زند، پس شما یک موتور دمیده شده اید. بهتر است آن را به یک تکنسین آموزش دیده بسپارید تا آن را تعویض کند، زیرا اگر بخواهید آن را خودتان انجام دهید ممکن است هزینه تعمیرات سنگینی برایتان پیش آید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات انواع یخچال و فریزر در برندهای مختلف

خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

برای انجام خدمات نمایندگی تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

شماره تماس 24 ساعته نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی (تعمیرات سرویس) : 0263662731602636627941

نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در غرب تهران- ملارد- اندیشه – شهریار- مهرشهر – فردیس – محمدشهر – ملارد

ايميل تعمیرات سرویس : fansvc60@gmail.com

نماینده تعمیرات

خدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی(تعمیرات سرویس): تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *