مقالات, تعمیرات ماشین ظرفشویی

تعمیر خطاهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس

تعمیر خطاهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس - تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج - ملارد - مارلیک - فردیس - (تعمیرات سرویس) : 02636627316–02636627941

ما در این مطلب به مبحث تعمیر خطاهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس میپردازیم. برای انجامخدمات تعمیرات انواع لوازم خانگی( تعمیرات سرویس) مانند: تعمیر انواع یخچال فریزر ، یخچال ساید بای ساید، تعمیر انواع ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی در تمامی مناطق کرج، ملارد، اندیشه، فردیس، شهریار، مارلیک می توانید با کارشناسان و متخصصین تعمیرات سرویس تماس بگیرید.

تعمیر خطاهای ماشین ظرفشویی الکترولوکس

دستگاه های الکترولوکس دارای سیستم های تشخیصی هستند که در صورت بروز مشکل در دستگاه کد خطا را نمایش می دهند. اغلب هنگامی که یک کد خطا نمایش داده میشود، دستگاه تا زمانی که مشکل حل نشود کار نمی کند. با این حال، نیازی نیست فوراً با یک تکنسین تماس بگیرید زیرا ممکن است بتوانید خودتان مشکل را برطرف کنید.

کدهای خطای الکترولوکس بسته به مدل متفاوت است.

نحوه پاک کردن کد خطا

گاهی اوقات، یک دستگاه یک کد خطا را به دلیل اشکال در برد کنترل نشان می دهد. قطع برق دستگاه برای چند دقیقه باید کد خطا را پاک کند. با این حال، اگر مشکلی وجود ندارد و کد خطا برمی‌گردد، باید به جای قطع مجدد برق، مشکل را برطرف کنید تا آن را پاک کنید. اجتناب از کد خطا احتمالاً خطر ایمنی را به همراه خواهد داشت یا باعث آسیب بیشتر به دستگاه می شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی برفاب

کدهای خطای رایج ماشین ظرفشویی الکترولوکس

E01 یا I30: نشت آب شناسایی شده است

کد خطای E01 معمولاً توسط یک سنسور در زیر وان ماشین ظرفشویی (در ظرف تخلیه) فعال می شود. سنسور گاهی اوقات خراب می شود و نیاز به تعویض دارد.

با این حال، اگر سنسور به درستی کار می کند، شلنگ، پمپ یا وان به احتمال زیاد دارای نشتی است که باعث تجمع آب اضافی در ظرف تخلیه می شود. برای پاک کردن کد خطا باید نشتی را پیدا کنید و جزء را جایگزین کنید.

E03: خرابی موتور شستشو

کد خطای E03 می تواند به این معنی باشد که موتور شستشو از کار افتاده است، سیم کشی موتور آسیب دیده است یا جسمی مانع از کار موتور شده است. شما باید به این قطعات دسترسی داشته باشید و آنها را بررسی کنید و احتمالاً موتور را تعویض کنید تا کد خطا پاک شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی شارپ

I10: مسئله تامین آب

ماشین ظرفشویی به اندازه کافی سریع از آب پر نمی شود. محتمل ترین علت گرفتگی یا ایراد دریچه ورودی آب است که برای رفع مشکل باید تعویض شود.

F2، I20، I40، IFO: مسئله زهکشی

کدهای خطای بالا به این معنی است که شلنگ تخلیه، فیلتر تخلیه یا پمپ تخلیه مسدود شده است. پمپ تخلیه نیز ممکن است معیوب باشد. رفع گرفتگی کامپوننت باید کد خطا را پاک کند. اگر پروانه پمپ خراب است، آن را تعویض کنید. اگر پمپ در تست تداوم مولتی متر شکست خورد، پمپ را تعویض کنید.

LOC: خطای قفل درب

اگر کد خطای LOC را مشاهده کردید، درب ماشین ظرفشویی باز نمی شود. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Air Dry به مدت سه ثانیه، کد پاک می شود. باز کردن قفل کودک با پیروی از دستورالعمل های کتابچه راهنمای ماشین ظرفشویی نیز ممکن است قفل را باز کرده و کد را پاک کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی هانسا

کدهای خطای رایج واشر الکترولوکس

E10، E20، E21، C2 یا دو بوق یا چشمک زدن

این کدهای خطا به این معنی است که واشر مشکل زهکشی دارد. شلنگ تخلیه، پمپ تخلیه یا فیلتر تخلیه احتمالاً دچار گرفتگی یا معیوب است.

پیچ خوردگی شلنگ تخلیه یا شلنگ تخلیه که با مشخصات صحیح نصب نشده است نیز می تواند باعث این مشکل شود. اگر شلنگ تخلیه به درستی نصب شده است و نمیتوانید انسداد را پیدا کنید، پمپ تخلیه را برای تداوم با یک مولتی متر تست کنید. اگر پمپ تداوم نداشته باشد، باید تعویض شود.

کدهای خطا E30، E31، E32، E35، E38، C3، یا 3 بوق نیز اغلب یک مشکل زهکشی هستند که می‌توان آن را به همان روش برطرف کرد.

EF0، EFO، EF3، یا 15 بوق یا چشمک می زند

کدهای خطای بالا به نشت آب شناسایی شده اشاره دارد.

کد خطا می تواند ناشی از (و رفع) شود:

  • استفاده بیش از حد از مواد شوینده (کمتر استفاده کنید)
  • باقیمانده مواد شوینده در ظرف شوینده (تجهیز کننده را تمیز کنید)
  • واشر درب آسیب دیده یا ترک خورده (در صورت معیوب بودن تعویض کنید)
  • نشتی شلنگ تامین آب (در صورت معیوب بودن تعویض کنید)
  • گرفتگی فیلترهای شلنگ ورودی آب (باز کردن گرفتگی فیلترها)
  • فیلتر گرفتگی دارد یا آسیب دیده (فیلتر را تمیز کنید یا در صورت آسیب دیدگی تعویض کنید)

E02، E03، E40، E41، E42، E43، E44 و E45، یا چهار بوق یا چشمک

کدهای خطای بالا به بسته نشدن درب اشاره دارد. ممکن است ماشین لباسشویی بیش از حد بار شده باشد یا برخی لباس ها مانع بسته شدن درب شوند. یکی دیگر از دلایل احتمالی این است که قفل کودک فعال شده است.

اگر نمی توانید مشکل را حل کنید، مجموعه قفل در یا مجموعه کلید درب ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

کدهای خطای رایج خشک کن الکترولوکس

E66: فیوز حرارتی سوخته

فیوز حرارتی خشک کن (یا محدود کننده حرارتی) یک ویژگی ایمنی مهم است که در صورت داغ شدن بیش از حد خشک کن از کارکرد آن جلوگیری می کند. هنگامی که فیوز منفجر می شود، نمی توان آن را ریست کرد و باید تعویض شود.

فیوز حرارتی معمولاً روی اگزوز خشک کن، پشت پانل عقب خشک کن قرار می گیرد. تعیین علت منفجر شدن فیوز و رفع مشکل بسیار مهم است. به طور معمول، گرفتگی اگزوز یا عنصر گرمایش معیوب باعث می شود فیوز منفجر شود.

EF1 یا EF3: تهویه مسدود شده

کدهای خطای بالا معمولاً به دلیل مسدود شدن تهویه رخ می دهند. انسداد تهویه ممکن است در داخل خشک کن یا در مجرای آن باشد که هوا را به بیرون از خانه منتقل میکند. تمیز کردن تهویه با کیت تمیز کننده تهویه باید مشکل را حل کند.

کد خطای EF3 همچنین می تواند ناشی از مسدود شدن یا آسیب دیده بودن سنسورهای رطوبت باشد. سنسورها ممکن است برای رفع مشکل نیاز به تمیز کردن یا تعویض داشته باشند.

E42: خطای سنسور درب

کد خطای E42 به این معنی است که خشک کن به دلیل بسته نشدن درب به درستی کار نمی کند. اگر درب بسته می شود، مجموعه قفل درب یا کلید درب احتمالا معیوب است و باید تعویض شود. خطای برد کنترل نیز می تواند باعث این مشکل شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *